Testar Bloggers app

onsdag, november 30, 2016

Jag tänkte att jag skulle prova att blogga via androidappen och se hur det fungerar. Den har inte fått några vidare recensioner, men jag vill testa själv och bilda min egen uppfattning ändå.

Tydligen har vissa problem att lägga in bilder, åtminstone när de vill ha ett flertal. Jag tror att mitt eget största problem blir just att skriva via mobil, jag får inget flyt alls. Sen får man hålla koll på autocorrect också.

Att inte kunna förhandsgranska via dataskärm är också ett minus i mina ögon. Den största fördelen tror jag är att kunna lägga in bilder direkt via mobilen, det är smidigt att inte behöva synka dem med datorn först.

--------------------------

Det testet blev inte långvarigt. Jag lyckades inte lägga in en bild eller spara inlägget utan att appen kraschade. Att publicera gick inte, fick bara meddelandet att publiceringen misslyckades.
Nå, då vet jag. Att skriva via Bloggers app är inget jag kommer att rekommendera på Fixabloggen!
Tråkigt att Google inte lyckas göra en bättre app, men jag får titta runt och se om det finns några alternativ. Helt omöjligt är det ju inte.

--------------------------



Tidigare startade jag Orsa Tjejgrupp på Facebook och nu i helgen har vi bjudit in till vår andra gruppfika på Orsa kaffestuga. Sist blev vi fyra, men då var gruppen lite mindre, vi får hoppas att fler kommer den här gången 😃
Underbar miljö och riktigt goda smörgåsar och fikabröd, visst låter det helt okej?


Kanske gillar du också

1 kommentarer

  1. Åh,så underbart mysigt ❤️ ...
    Hade önskat Orsa låg närmre mig/Juletidskram!

    SvaraRadera

Allt om Blogspot

Blogspot in english

Följ mig på Facebook