Spårlöst och kaffemys

tisdag, november 15, 2016


Ännu en regnig dag. Peter är hemma, det är så halkigt med den halvsmälta snön att de inte vågar åka ut till den fäbod de håller på att renovera i rädsla för att av vägen.

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Själv sitter jag och tittar på gamla avsnitt av Spårlöst med en kopp kaffe. I programmet söker de släktingar till (oftast adopterade) svenskar runt om i världen. Även om de flesta program är rätt lika är det underbart att se hur de i slutet hittar den de söker efter och på så vis förändrar både sitt eget och släktingens liv. En modern version av den släktforskning jag håller på med själv.
Man önskar att man kunde få träffa personerna bakåt i släkten på samma vis, lära känna dem som mer än bara namn och årtal, men det går ju inte tyvärr. Synd.

Däremot har jag haft tur och hittat ett par äldre långväga släktingar som forskar i samma släkt som jag och vi har gemensamt hittat en hel del nya spännande uppgifter. Roligt när man kan hjälpas åt!


Kanske gillar du också

0 kommentarer

Allt om Blogspot

Blogspot in english

Följ mig på Facebook